Dzień Dziecka w Mazowieckim Parku Krajobrazowym
Dla nas dzień pracy, dla dzieci wielkie święto. Głośne imprezy z atrakcjami, dmuchańcami, popcornem i lodami są w te dni szczególnie oblegane, ale znaleźli się też ci nieliczni, którzy mieli szansę i możliwość skorzystania z oferty edukacyjnej Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. Już 31 maja odwiedziła nas grupa dzieci ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 w Otwocku. To dla takich dzieci w szczególności zostały zrealizowane projekty z PFRON, które na różnych płaszczyznach pozwalają przybliżyć świat przyrody. Dzieci uczestniczyły w prelekcji pt. „Bezpieczny las”, a przy pomocy układanek przyrodniczych, maskotek ssaków i ptaków poznawały mieszkańców lasu. Miały również możliwość wzięcia udziału w leśnej zgadywance dotykowej, która cieszyła się dużym zainteresowaniem. Na koniec wszyscy przeszli się ścieżką przy której można było podziwiać leśne zwierzęta w swoich naturalnych rozmiarach.
Natomiast 1 czerwca odwiedziła nas grupa ósmoklasistów, którzy po wielu miesiącach intensywnej nauki szkolnej przygotowującej do egzaminów końcowych, w ośrodku edukacyjnym „Baza Torfy” znalazła wytchnienie i czas na odpoczynek w bliskości przyrody. W tym dniu dominowały gry planszowe, gry na terenie ośrodka i relaks przy śpiewie ptaków.
Za to 3 czerwca zaprosiliśmy do Bazy Torfy indywidualnych turystów. Dla dzieci, ale nie tylko, przygotowane były mini konkursy z nagrodami. Jedno z zadań polegało na przejściu całą ścieżką zmysłów, zapamiętaniu jak największej ilości elementów i zdobyciu informacji o owadach zapylających. Ponadto można było sprawdzić swoją wiedzę ogólnoprzyrodniczą podczas gry ośmiornica. Dodatkową atrakcję stanowiła maskotka Mazowieckiego Zespołu Parków Krajobrazowych –Bocian Czarny. Można było zrobić sobie z nim zdjęcie i przymierzyć strój. Co ciekawe, to ubranko pasuje na wszystkich.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom naszych spotkań przyrodniczych. Mamy nadzieję, że przyczyniają się one do poprawy nastroju, uśmiechu a przy okazji do zdobycia i pogłębienia wiedzy.